Dieta bez głodu? Czy to jest możliwe

Kiedy musisz schudnąć, jest 1000 i 1 powód, aby odłożyć to na „następny poniedziałek”. Czemu?

Istnieje kilka stereotypów dotyczących diety, które powodują odkładanie pracy dietetycznej:

  1. Ograniczenie spożycia żywności;
  2. Głód;
  3. Całkowite odrzucenie słodyczy;
  4. Depresja emocjonalna i brak siły;

Zastanówmy się, jakie są przyczyny tych mitów.

Należy pamiętać, że istnieje wiele różnych diet opartych na niektórych z powyższych stereotypów, jednak nie oznacza to, że utrata wagi zawsze jest związana z tymi czynnikami.

Dieta bez głodu? Czy to jest możliwe

Moda na ograniczenia żywności

Można wyróżnić następujące przyczyny pojawienia się tego trendu:

  • badania dotyczące niebezpieczeństw związanych z cukrem, mięsem itp.;
  • fakty naukowe dotyczące szkodliwych (szybkich) węglowodanów;
  • popularność „skutecznych” monodys i dni postu.

Jeśli jednak medyczne uzasadnienie spożywania szybkich węglowodanów, które w dużych ilościach szybko odkładają się w tkance tłuszczowej, można wziąć pod uwagę w trosce o nasze zdrowie, to monodiety i wykluczenie jakiegokolwiek produktu z diety mogą szkodzić naszemu zdrowiu.

Glukoza jest niezbędna do funkcjonowania naszego mózgu, pokarmy białkowe w postaci mięsa i ryb są budulcem tkanek naszego organizmu. W przypadku braku tych składników odżywczych konsekwencje zdrowotne mogą być poważne!

Uczucie głodu jest konsekwencją złego odżywiania

Kiedy jesz o różnych porach, sok żołądkowy jest produkowany w zależności od tego, kiedy nasz mózg zaczyna „głodować”, a to zależy od obciążenia psychicznego i psycho-emocjonalnego danej osoby. Im jest większy, tym więcej czynników stresogennych sprawia, że ​​chcesz coś zjeść, aby nabrać siły.

Nie zapominajmy, że niekontrolowane spożywanie szybkich węglowodanów (białego pieczywa, słodyczy, fast foodów) w naszym organizmie nie wytwarza leptyny – hormonu sytości, co oznacza, że ​​po pewnym czasie organizm poprosi o suplementy.

Jeśli dobrze się odżywiasz, przestrzegając pełnej diety i reżimu żywieniowego, będziesz w stanie wytrenować organizm, aby rozumiał, kiedy należy przygotować się do posiłku. Eliminuje to możliwe przejadanie się!

Nie wszystko jest słodkie, co jest szkodliwe

Istnieje wiele wegańskich słodyczy, słodkich deserów, które nie zawierają mąki, jajek, mleka ani innych produktów. są ogólnie niskokaloryczne i mają niski indeks glikemiczny.

Deser nie powinien być wyrzucany podczas diety. Utrata wagi to stres, z którym organizm walczy poprzez produkcję hormonów odpowiedzialnych za naszą stabilność psycho-emocjonalną. Każdy wie, że jedząc słodycze, nasz mózg produkuje serotoninę (hormon szczęścia), poprawia się nastrój, a napięcie spada.

Deser z gotowych zestawów „Dieta Eleny Malyshevy”
Deser z gotowych zestawów „Dieta Eleny Malyshevy”

Depresja emocjonalna i brak siły – konsekwencja niezrównoważonej diety

Organizm musi otrzymać niezbędne mikro i makroelementy, aby utrzymać procesy metaboliczne. A pierwszym źródłem witamin i minerałów jest pożywienie. Nawet na diecie nie zapomnij o różnorodności potraw. Warto zauważyć, że smażenie niszczy prawie wszystkie korzystne właściwości produktów, dlatego lepiej jest gotować na parze lub piec. Należy również wykluczyć sól podczas gotowania, która zatrzymuje wodę w organizmie i może spowolnić proces odchudzania.

Bazując na tych faktach, nasz zespół dietetyków opracował gotowe posiłki odchudzające. Utrata masy ciała odbywa się kosztem zmniejszenia kalorii i spożytych porcji. Na codzienną dietę składają się: 3 dania główne oraz deser. Nasz zespół zaleca jednoczesne spożywanie posiłków i przestrzeganie reżimu picia, aby uzyskać najlepszy efekt.

Dieta bez głodu? Czy to jest możliwe

diecie Eleny Malyshevy znajduje się również system suplementów diety, dzięki któremu nie pozostaniesz głodny, szczególnie w pierwszych parach, kiedy dopiero opanowujesz dla siebie nowy schemat, mimo że jesteś przyzwyczajony do jedzenia znacznie więcej.

Dodatki do posiłków:

  • śniadanie – 1 szklanka mleka / jogurt (bez dodatków) / kefir;
  • obiad / kolacja – sałatka z zielonych liści i warzyw;
    (Kapusta pekińska, rukola, seler, pietruszka, koperek, sałata, boćwina i dowolna sałata, ogórki i pomidory (2 na każdy posiłek))
    bez soli z 1 łyżką olej roślinny;
  • deser – jabłko / pomarańcza / 2 mandarynki / 100 gram świeżych truskawek.

Woźniak Ludmiła
Woźniak Ludmiła
Redaktor i autor bloga
Rate author