Woda do odchudzania i diety: przepisy na napoje

Nawet w szkole mówią, że ludzkie ciało składa się w 70% z wody. Jeśli organizm straci 20% płynów, osoba umiera. Chroniczny brak wody jest bardzo niebezpieczny dla organizmu, ponieważ odwodnienie prowadzi do wielu chorób przewlekłych. Wszystkie diety wskazują, ile wypić, ponieważ woda podczas odchudzania pozwala przyspieszyć metabolizm, więc osoba zaczyna szybko schudnąć. Utrzymanie równowagi wodnej powinno również służyć do normalnego życia w ogóle.

Dlaczego musisz pić wodę

Fakt, że dana osoba powinna wypić określoną dawkę czystej wody, potwierdzają dietetycy i lekarze. Jednak niektórzy mają pytanie: dlaczego? Musisz pić wodę, ponieważ jest ona najważniejszym źródłem energii. Brak wilgoci obniża aktywność enzymatyczną, przez co osoba jest spowolniona i nieoperacyjna. Drugim czynnikiem jest tlen i składniki odżywcze. Ponieważ woda krąży w krwiobiegu, sole, witaminy i minerały niezbędne dla organizmu są lepiej wchłaniane. Trzecim czynnikiem jest eliminacja toksyn. Szkodliwe substancje opuszczają organizm wraz z potem i moczem.

Po co pić dużo wody

Ludzie nie są przyzwyczajeni do picia zwykłej wody, zastępując ją napojami gazowanymi, herbatą, kawą, ale na próżno. Przy braku wilgoci w ciele pojawiają się problemy z włosami, paznokciami, skórą, pogarszają się choroby przewlekłe, zakłócają procesy metaboliczne. Nawet zapach potu zmienia się wraz z brakiem płynu z powodu nadmiaru toksyn. Kilka powodów, dla których warto pić dużo wody:

  • oprócz ugaszenia pragnienia, woda od wewnątrz nawilża skórę, zwiększając elastyczność, zapobiegając wysuszeniu, co prowadzi do odmłodzenia naskórka;
  • osoby, które piją 5 szklanek wody dziennie, zmniejszają ryzyko patologii sercowo-naczyniowych o 50%;
  • cząsteczki wody znajdują się w płynie stawowym, który działa jako lubrykant dla mięśni i stawów;
  • woda bierze udział w trawieniu, zapobiega zaparciom;
  • Przewlekłe odwodnienie zwiększa ryzyko rozwoju różnych chorób i infekcji, ponieważ obniża funkcjonowanie układu odpornościowego.

Dziewczyna pije wodę z butelki

 

Dlaczego musisz pić wodę podczas odchudzania

Wszyscy dietetycy na świecie twierdzą, że ważne jest przestrzeganie schematu picia przy każdej diecie. Po co pić dużo wody, tracąc na wadze? Codzienne przyjmowanie płynów w organizmie poprawia metabolizm, usuwa produkty rozpadu, eliminuje zaparcia. Konieczne jest picie wody podczas utraty wagi, aby znormalizować proces trawienia, który jest zakłócony z powodu braku nawykowego odżywiania. Sądząc po opiniach osób odchudzających się, jedna szklanka życiodajnej wilgoci może zablokować apetyt i znacznie zmniejszyć uczucie głodu.

Jak woda pomaga schudnąć

Przy braku wilgoci krew i limfa gęstnieją, krążenie zwalnia, substancje nie unoszą się przez naczynia z kończyn. Z tego powodu nogi stają się odrętwiałe, a tam, gdzie pojawia się obrzęk, pojawia się cellulit. Dlaczego jeszcze powinieneś pić wodę podczas odchudzania? Każda komórka ciała otrzymuje potrzebne substancje wraz z krwią. Odwodniona osoba czuje się zmęczona i apatyczna, nie chce chodzić na treningi, a jak wiadomo pomagają schudnąć.

W przeciwieństwie do jedzenia, zwykła woda nie zawiera kalorii, więc nie można z nią przybrać na wadze. Ten związek chemiczny bierze udział we wszystkich procesach życiowych, w tym lipolizie (rozpadzie tłuszczu). Utrata wagi przy pomocy wody jest łatwa, ponieważ jej stosowanie jest naturalną potrzebą organizmu, co przy pomocy diety wodnej przyczyni się do utrzymania prawidłowego bilansu płynów.

Ile wody wypić, aby schudnąć

Schemat picia należy obliczyć według następującego wzoru: 30-40 ml / 1 kg masy ciała. Potrzebna jest woda do utraty wagi, ale nie należy przekraczać dziennej stawki. Średnia ilość płynu wynosi 1,5-2,5 litra / dzień. Odchudzanie na wodzie to dieta, w której unika się napojów zawierających kofeinę i słodkich. Dozwolone jest stosowanie wody gotowanej, destylowanej, leczniczej bez gazu, a także dodatków (miód, cynamon, mięta, cytryna). Ile wody do picia można określić na podstawie tabeli:

Waga (kg) Zapotrzebowanie, przy średniej dziennej aktywności (l)
pięćdziesiąt 2.00
60 2.30
70 2.55
80 2,95
90 3.30
sto 3.60

 

 

Czy można schudnąć, jeśli pijesz dużo wody?

Według dietetyków woda powinna być czysta tylko podczas utraty wagi. Już sok z cytryny zamienia go w napój, który wymaga przetworzenia produktów przemiany materii, zaburzając równowagę wodną. To samo mówią lekarze o płynnej żywności. Możesz pić wodę i schudnąć tylko płynem bez zanieczyszczeń, o niskiej zawartości alkaliów i neutralnym pH. Obejmują one:

  • rozmrożone;
  • w butelkach;
  • z naturalnego źródła;
  • przefiltrowany.

Do szklanki wlewa się wodę

 

Jak prawidłowo pić wodę, aby schudnąć

Pod względem temperatury ciepła woda jest bardziej skuteczna w odchudzaniu. Zimny ​​płyn pobudza apetyt, a gorący płyn pobudza wydzielanie soków jelitowych i żołądkowych, wciągając w siebie wszystkie toksyny. Doskonałym wskaźnikiem odwodnienia jest kolor moczu. Zwykle jest lekko żółta lub bezbarwna, ze średnim poziomem odwodnienia – ma intensywny żółty odcień, a przy silnym odwodnieniu jest ciemnopomarańczowa. Zaparcia zawsze wiążą się z brakiem płynów.

Czy woda pomaga Ci schudnąć? Przyjmowanie 4-6 litrów dziennie nie pomoże szybko schudnąć i nie przyniesie korzyści organizmowi, a jedynie obciąży nerki i wątrobę. Aby schudnąć, musisz odpowiednio pić wodę. Nie możesz jednorazowo pić więcej niż 350 ml. Lepiej jest wypić kilka łyków, ale często. Utrata wagi z wodą nastąpi szybciej, jeśli zastosujesz się do następujących zasad:

  • wypij szklankę wody na pusty żołądek;
  • pić 200-300 ml przed posiłkami;
  • trzymaj butelkę wody w samochodzie, w pracy;
  • pić kilka łyków co 15 minut;
  • unikaj spożywania soli, ponieważ zatrzymuje ona płyn w organizmie, a to prowadzi do obrzęku.

Jak prawidłowo pić wodę w ciągu dnia

Istnieją pewne wytyczne, jak prawidłowo pić wodę w ciągu dnia, aby utrata masy ciała była skuteczna i bezpieczna. Jak już wspomniano, zacznij dzień od szklanki czystego płynu. To uzupełni wilgoć utraconą podczas snu, przyspieszy procesy metaboliczne. Picie wody w przypadku utraty wagi godzinę przed posiłkiem i dwie godziny po posiłku. W wyniku tego reżimu porcje będą znacznie mniejsze. Nie zaleca się picia w nocy, aby rano nie spowodować obfitego pocenia się i silnych obrzęków.

Dziewczyna trzyma szklankę wody

Schemat picia w celu utraty wagi

Recenzje osób odchudzających się mówią, że jeśli masz nadwagę, musisz dodać 250 ml do dziennej stawki na każde 20 dodatkowych kilogramów. Nie zapominaj, że nikotyna, alkohol i kofeina odwadniają organizm, dlatego stosując je należy również zwiększyć ilość spożywanych płynów. Schemat picia w celu utraty wagi u kobiet w okresie laktacji należy zwiększyć o 1,5 razy, ponieważ podczas laktacji traci się dodatkowy płyn.

Umiarkowana aktywność fizyczna silnie wpływa na szczupłość sylwetki, ale wraz z nimi wilgoć szybciej opuszcza organizm. Przy regularnych wizytach na siłowni (2-3 razy w tygodniu) należy zwiększyć dawkę wody. Daj swojemu organizmowi więcej wilgoci w sezonie grzewczym, w dusznym pomieszczeniu, w samolocie, przy wysokich temperaturach i podczas choroby, a nigdy nie przytyjesz.


Woźniak Ludmiła
Woźniak Ludmiła
Redaktor i autor bloga
Rate author