Prawidłowe odżywianie na trądzik (trądzik)

 

Często mówi się, że „nie ma naukowych dowodów na to, że określony pokarm przyczynia się do powstawania trądziku (pryszcze, blizny); ale jeśli uważasz, że niektóre pokarmy powodują pogorszenie stanu skóry, nie jedz ich”. Może nie ma dowodów naukowych, ale doświadczenie wielu pokoleń pokazało, że odżywianie odgrywa decydującą rolę w tej chorobie.

Prawidłowe odżywianie na trądzik (trądzik)

Oto co należy zrobić:

  • przyjmować suplementy diety (tłuszcze omega-3, witaminy A i E)
  • pić co najmniej 2 litry wody dziennie
  • unikać słodkich, tłustych i pikantnych potraw lub znacznie je ograniczać
  • jedz dużo owoców i warzyw (błonnik)
  • ostatni posiłek nie później niż 4 godziny przed snem
  • przestrzegaj diety
  • nie jedz szkodliwych pokarmów

Kilka słów o alergiach

Wiele osób ma utajone alergie pokarmowe. Na przykład produkty mleczne, owoce cytrusowe, ziemniaki lub grzyby. Identyfikacja takiej alergii jest dość trudna, ale staraj się zauważyć, jak zmienia się stan skóry (liczba wysypek) po zjedzeniu określonego pokarmu. To bardzo ważny czynnik. Jeśli wykluczysz pokarmy, które są dla Ciebie szkodliwe, przebieg choroby z pewnością zostanie znacznie ułatwiony. Niektórzy ludzie widzą całkowite wyleczenie.

Dieta

Dieta jest ważna, ponieważ Twoje narządy wewnętrzne muszą pracować w określonym rytmie. Jest to nieprawidłowe dla żołądka, na przykład przyjmowanie pokarmu od 22 do 6 rano. 

Oto podstawowe zasady zdrowej diety:

  • Bułeczki są szkodliwe. Z drugiej strony czarny chleb jest zdrowy.
  • Nie jedz między posiłkami
  • Wszystkie posiłki codziennie o tej samej porze
  • Śniadanie jest lepsze o 7, 8 lub 9 rano
  • Lunch od 12 do 15. Kolacja o 18, 19 lub 20
  • Można dodać jeszcze jedno jedzenie. Ale! Przerwa między posiłkami minimum 3 godziny
  • Możesz pić tylko czystą wodę między posiłkami!

Szkodliwe produkty

Istnieją pokarmy, które są szkodliwe dla wszystkich z trądzikiem:

  • Słodkie! Wszystkie czekoladki, słodycze, ciastka, babeczki, a jeszcze bardziej ciasta i wypieki. Tylko cukier z owoców (czyli same owoce) i miód z umiarem nie są szkodliwe
  • Pikantne i marynowane
  • Tłuszczowy! Masło, smalec, tłuste mięso
  • Fast food. Najbardziej szkodliwa ze wszystkich frytek
  • Mąka. Jedz jak najmniej białej mąki

Zdrowa żywność

Niestety nie ma produktów, które są dobre dla każdego. Ktoś może być uczulony na jakikolwiek pokarm. Jednak 95% ludzi korzysta z:

  • Owoce: banany, jabłka, gruszki, winogrona. Jabłka to najlepsze owoce
  • Warzywa: marchew, ogórki, kapusta, pomidory
  • Czarny chleb pełnoziarnisty z otrębami. Wytrawny chleb chrupki żytni. Niesłodzone musli
  • Orzeszki ziemne, ale zawsze z umiarem (nie więcej niż 50 gramów dziennie)
  • Chuda ryba jest biała, a nie czerwona. Pollock, kabel, morszczuk

Woźniak Ludmiła
Woźniak Ludmiła
Redaktor i autor bloga
Rate author